Pagina's

woensdag 23 januari 2013

Omgaan met sneeuw

Dit is dan de tijd waar heel Nederland op wacht, sneeuw en ijs. Wel of geen elfstedentocht? De schaatskoorts is al aardig toegenomen. En zo gaat iedereen op een bepaalde manier met sneeuw om. Zo ook de vogels die het soms erg moeilijk hebben en graag van voedsel voorzien willen worden. En hoe gaan wij om met sneeuw? Helaas staan onze wandeltochten op een laag pitje vanwege werk en wandelingen van de wandelvereniging van Marianne. We moeten geduld hebben, maar dat is moeilijk als er zo'n mooi pak sneeuw ligt in de AWD. Op diverse blogs hebben we al vele mooie foto's mogen aanschouwen. Onze bijdrage aan de sneeuw is dan ook minimaal en beperkt zich tot onze woonplaats.

De wandeling naar het werk
Camera mee en een mooi roodborstje fotograferen
Door het enge bos?
In Ockenburgh wordt alles gereed gemaakt om te schaatsen
Geen "ijsvogel" maar wel koud
Een slechte imitatie van een specht

1 opmerking:

  1. Maar ook dichtbij huis kun je genieten van de sneeuw. Ik besefte dat ik al mijn winterfoto's zo'n beetje in de AWD had gemaakt, terwijl ik ook nog wel hier in de polder had willen fotograferen, maar ja, er moet ook gewerkt worden.
    Helaas gaat het dooien, ik had nog best wat langer sneeuw en vorst willen hebben, alleen voor de vogels vind ik het wel fijn dat de kou gaat verdwijnen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen